Nöjd-Kund-Garanti
OCH VAD DET INNEBÄR
Att köpa måleri av Måleriföretagens medlemmar har nu blivit ännu tryggare
För konsumenter, dvs. privatpersoner som köper måleritjänster finns konsumenttjänstlagen som skydd för deras rättigheter.
Men till skillnad mot vad många tror finns ingen lagstadgad garanti i konsumenttjänstlagen.
Måleriföretagen erbjuder därför en utökad garanti på arbeten utförda av våra medlemsföretag - vår egen Nöjd-Kund-Garanti.
Garantin är en tydlig manifestation från Måleriföretagens sida som syftar till att ge kunderna trygghet och att understryka medlemsföretagens höga kvalitet.
Vad innebär garantin för dig som konsument?
-
Två års garanti på utfört måleriarbete
-
Opartisk besiktning
-
Att eventuella fel och brister, som påvisas vid den opartiska besiktningen, blir åtgärdade av respektive medlemsföretag eller genom Nöjd-Kund-Garantins försorg.
Genom denna extra trygghet tillförsäkras kunden att ett eventuellt bristfälligt arbete åtgärdas.
COLOR
13-15323 TGR
SÅHÄR FUNGERAR DET
COLOR
28-1852 ESX